Drobečková navigace

Úvod > Pečovatelská služba > Informace pro zájemce > Popis poskytované služby

Popis poskytované služby

 Sociální služba je registrována u Krajského úřadu Středočeského kraje kraje pod číslem 5168185

 Platnost od 1.1.2026

 1. ÚVODEM

Tato pravidla upravují způsob poskytování pečovatelské služby v Domově Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba.. Vychází ze zákona o sociálních službách a Standardů kvality.

  1. INFORMACE O SPOLEČNOSTI

Domov Vraný, p.s.s. je příspěvková organizace, zřízena Středočeským krajem k poskytování sociálních služeb.

Posláním Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba (dále jen Pečovatelská služba) je poskytovat odborné sociální služby lidem, kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci z důvodu zdravotního postižení, věku, lidem pečujícím o takovou osobu, případně lidem, kteří se ocitli v dluhové pasti a nedokážou ji sami řešit.

Cílem je, aby se uživatelé s pomocí Pečovatelské služby mohli v co největší míře  zapojit do života společnosti, využívat veřejné služby a důstojně žít.

  1. POSLÁNÍ SLUŽBY

Posláním pečovatelské služby je zajistit uživatelům v dohodnutém rozsahu pravidelné předem sjednané úkony osobní péče a podporovat je v soběstačnosti.

    4. CÍLE SLUŽBY

Cílem služby je zajistit a zachovat stávající kvalitu života uživatelů v jejich přirozeném prostředí a maximálně oddálit nástup do zařízení pobytového typu.

Cílem služeb pečovatelské služby dále je, aby uživatelé:

  • navzdory svému zdravotnímu stavu či věku mohli zůstat co nejdéle v domácím prostředí,
  • zachovali si v co největší míře stávající schopnosti a dovednosti,
  • byli podpořeni v péči o vlastní osobu,
  • měli zajištěnu pomoc a podporu při úkonech osobní hygieny,
  • měli zajištěnu pomoc a podporu při zajištění stravy,
  • měli zajištěnu pomoc a podporu při zajištění chodu domácnosti,
  • měli zprostředkován kontakt se svým okolím
  • měli zajištěnou pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
  • měli zajištěnou pomoc při zajištění bezpečí a možnost setrvat v přirozeném sociálním prostředí
  1. KOMU JE SLUŽBA URČENA

Pečovatelská služba je poskytována osobám, které se ocitly v nepříznivé sociální situaci z důvodu věku či zdravotního postižení, kdy nezvládají péči o vlastní osobu a bez podpory ji nedokážou samy řešit.

    6. CÍLOVOU SKUPINOU JSOU

  • osoby s chronickým onemocněním
  • osoby se zdravotním postižením
  • senioři
  • rodiny s dětmi

Pečovatelská služba poskytuje službu občanům Středočeského kraje, od 1.1.2026 v přilehlých obcích Domova Vraný, p.s.s., kde není zajištěna pečovatelská služba.

  1. ZÁSADY SLUŽBY
  • Důstojnost – dodržování lidských a občanských práv uživatelů.
  • Individuální přístup – služby probíhají podle individuálních potřeb
    uživatelů, aby vedly k posilování jejich postavení ve společnosti.
  • Respekt a vzájemné úcta uživatele a pomáhajících. Pracovníci respektují přání uživatele služby, jeho názory, rozhodnutí a životní styl.
  • Podpora - podpora přirozeného způsobu života uživatelů, a jejich samostatnosti
  • Aktivizace uživatelů – pracovníci motivují uživatele k udržení a rozvoji jejich schopností a dovedností.
  • Odbornost – poskytování služeb kvalifikovaných personálem
    dle požadavků zákona.
  • Kvalita – poskytování služby v souladu s metodikou dle Standardů, zapojení pracovního týmu i uživatelů služby do hodnocení kvality. 
  1. ČASOVÁ DOSTUPNOST

Pečovatelskou službu poskytujeme každý den včetně víkendů a svátků v době od 7:00 do 15:30 hodin.

Podle požadavků a počtu klientů bude Pečovatelská služba rozšířena.

  1. MÍSTO POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

Služba je poskytována jako terénní. Je poskytována v přirozeném prostředí uživatele.

  1. JAK NÁS MŮŽETE KONTAKTOVAT:

Zájemci nás mohou kontaktovat na adrese: Zámek 1, 27373 Vraný., 

OSOBNĚ V Domově Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba, administrativní část.

pondělí - pátek 8:00 - 14:00 po dohovoru.

Také je možné domluvit návštěvu  V MÍSTĚ BYDLIŠTĚ ZÁJEMCE o pečovatelskou službu

ELEKTRONICKY - E MAILEM: domov-vrany@seznam.cz

TELEFONICKY - NA TELEFONNÍCH ČÍSLECH:

602601952 - mobil, sociální pracovník

  1. KDO JEDNÁ O SLUŽBĚ

Jednání se musí zúčastnit:

  • zájemce o službu, případně též jeho zákonný zástupce či opatrovník
  • kompetentní pracovník Domova Vraný, p.s.s.

Jednání se mohou zúčastnit:

  • ředitelka Domova nebo jeho zástupce
  • pracovník v sociálních službách vytipovaný jako hlavní „klíčový“
  • odborný poradce (právník, psycholog apod.)
  • ošetřující lékař, terapeut či jiný odborný pracovník
  • rodinní příslušníci
  • tlumočník
  • sociální pracovník odboru sociálních věcí pověřeného obecního úřadu, úřadu práce
  • po vzájemné dohodě a na žádost zájemce i další osoby.

Jednání se nesmí účastnit:

osoby cizí nebo osoby, které by jednání narušovaly

  1. PRŮBĚH JEDNÁNÍ SE ZÁJEMCEM

Nejprve zjišťujeme jeho přání, očekávání, požadavky, osobní cíle, představu o četnosti a času služby.

Seznámíme klienta s posláním a cíli Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelské služby a poskytované služby, její kapacitou, možnostmi pomoci a dalšími základními informacemi.

Má-li problémy s porozuměním, zajistíme tlumočníka znakového jazyka, použijeme obrázkové materiály, text pravidel se zvětšeným písmem.

Na prostudování pravidel pro poskytování služby poskytneme dostatek času.  Ve spolupráci s klientem sepíšeme „Žádost o poskytování služby“, která je podkladem pro vyhotovení písemné smlouvy.

Kdy můžeme službu odmítnout:

Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelské služba může odmítnout zájemce o služby když:

  • sociální službu, o kterou žádáte, neposkytuje
  • nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí služby,
  • Pokud jste naším klientem byl a pro hrubé porušení pravidel jste byl ze služby vyloučen.
  1. Pečovatelská služba obsahuje

Pečovatelská služba je poskytována v souladu se Zákonem o sociálních službách (§ 40). Základní činnosti pečovatelské služby jsou:

  • pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:
    • pomoc a podpora při podávání jídla a pití,
    • pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek,
    • pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru,
    • pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík,
    • pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
    • pomoc při úkonech osobní hygieny,
    • pomoc při základní péči o vlasy a nehty,
    • pomoc při použití WC,
  • poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy:
    • zajištění stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování,
    • dovoz nebo donáška jídla,
    • pomoc při přípravě jídla a pití,
    • příprava a podání jídla a pití;
  • pomoc při zajištění chodu domácnosti:
    • běžný úklid a údržba domácnosti,
    • pomoc při zajištění velkého úklidu domácnosti, například sezonního úklidu, úklidu po malování,
    • donáška vody,
    • topení v kamnech včetně donášky a přípravy topiva, údržba topných zařízení,
    • běžné nákupy a pochůzky,

o   velký nákup, například týdenní nákup, nákup ošacení a nezbytného vybavení domácnosti,

  • praní a žehlení ložního prádla, popřípadě jeho drobné opravy,
  • praní a žehlení osobního prádla, popřípadě jeho drobné opravy,
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
    • doprovázení dětí do školy, školského zařízení, k lékaři a doprovázení zpět,
    • doprovázení dospělých do školy, školského zařízení, zaměstnání, k lékaři, na orgány veřejné moci a instituce poskytující veřejné služby a doprovázení zpět.
  • Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
    • Pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů
    • Pomoc při vyřizování běžných záležitostí
  • Pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí:
    • Dohled, aby osoba závislá na pomoci nezpůsobila ohrožení sobě ani svému okolí.

Při jednání o službě Vás s jednotlivými činnostmi podrobně seznámí sociální pracovník provádějící sociální šetření. Součástí materiálů, které od nás obdržíte je i podrobný popis výše uvedených činností.

  1. OCHRANA PRÁV UŽIVATELŮ SLUŽEB

Pracovníci Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelské služby jsou proškoleni v dodržování základních lidských práv uživatelů sociálních služeb. Jsou povinni dodržovat Etický kodex pracovníků v sociálních službách a Závazek mlčenlivosti o všech skutečnostech, které se v souvislosti s poskytováním služby o Vás dozvěděli.

Zvýšenou pozornost věnují pracovníci těmto Vašim právům:

  • Právo na ochranu osobní svobody – respektujeme Váš životní styl, chod domácnosti.
  • Právo na ochranu soukromí - respektujeme Váš stud při poskytování intimních úkonů, respektujeme soukromí při telefonování, práci na počítači, psaní zpráv. Pracovníci chodí do domácnosti pouze v domluvený čas, při vstupu do bytu klepou, i když mají klíče.
  • Právo na důstojné oslovování – preferujeme oslovování „paní – pane XY“, ale Vaše přání budeme respektovat.
  • Právo na rovný přístup a na ochranu před manipulací a diskriminací, garantujeme rovný přístup k uživatelům našich služeb.
  • Právo na individuální přístup – službu nastavíme podle Vašeho přání, potřeb a Vašich schopností. Máte právo na svého klíčového pracovníka, se kterým budete službu plánovat, domlouvat změny apod.
  • Právo na informace o všech důležitých skutečnostech a změnách v souvislosti s poskytováním služby (seznámení s pravidly služby, ceníkem apod.)
  • Právo nahlédnout do dokumentace - máte právo vědět, jakou dokumentaci vedeme a kdo s ní pracuje, na požádání máte právo do ní kdykoli nahlédnout.
  • Právo na podání stížnosti – máte právo na připomínky k poskytované sociální službě.

Pracovníci Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelské služby s Vámi budou jednat s náležitou úctou, respektem a na základě rovného postavení a totéž očekávají od Vás. Zájemci jsou do služby přijímáni na základě uvolnění kapacity. Žádný zájemce nesmí být upřednostňován (např. rodinný příslušník, dárce apod.). Pracovníci zásadně nezasahují do rodinných záležitostí a sporů, zachovávají neutrální přístup. Pokud se budou představy o poskytované službě mezi Vámi a Vaší rodinou rozcházet, respektujeme Vaše rozhodnutí.

Pro ochranu práv uživatelů máme zpracovaná podrobná pravidla a metodiky, jimiž se naši pracovníci řídí.

 

  1. UZAVŘENÍ SMLOUVY

O poskytování služby s Vámi uzavřeme písemnou smlouvu. Její obsah se řídí zákonem o sociálních službách.  Před uzavřením smlouvy Vás sociální pracovník podrobně seznámí s jejími konkrétními ustanoveními. Smlouvu uzavírá za Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba ředitel a Vy osobně nebo Váš zákonný zástupce či opatrovník. Uzavřením smlouvy se stáváte uživatelem služby se všemi právy a povinnostmi. Smlouva se sjednává na dobu určitou či neurčitou. Změna se provádí dodatkem.

Smlouva o poskytování pečovatelské služby může být ukončena:

  • Naplněním cíle spolupráce
  • Uplynutím doby sjednané smlouvy na dobu určitou
  • Dohodou mezi uživatelem a poskytovatelem
  • Úmrtím
  • Výpovědí ze strany uživatele – uživatel může smlouvu ukončit kdykoliv bez udání důvodu, a to ústně či písemně. Sociální pracovník zapíše do Vaší složky datum sjednaného ukončení smlouvy.
  • Výpovědí ze strany poskytovatele – poskytovatel může smlouvu vypovědět jen písemně, a to z těchto důvodů:
    • Ze závažných organizačních důvodů (o takové situaci Vás musí Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba informovat min. 60 dní předem) a je povinen Vám zajistit kontakt na jinou službu.
    • Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba může smlouvu okamžitě vypovědět, hrozí-li jeho pracovníkům bezprostřední ohrožení zdraví a života (napadení pracovníka, extrémně znečištěná domácnost).
    • Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba může smlouvu vypovědět, pokud budete porušovat závažným způsobem své povinnosti vyplývající ze smlouvy a z pravidel pro poskytování pečovatelské služby, a to:
      • Z důvodu hrubého porušení základních společenských a etických pravidel jako je úcta, respekt, rovné postavení. Smlouva bude ukončena budete-li ve vztahu k pracovníkům Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba vytvářet nepřátelské prostředí, budete vulgární, agresivní, pod vlivem alkoholu či jiných návykových látek. (v takovém případě pracovník/pracovnice přeruší výkon pečovatelské služby, nahlásí situaci sociálnímu pracovníkovi. Opakuje-li se stejná situace 2*, může Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba ukončit smlouvu).
      • Z důvodu neopatření si nutných kompenzačních pomůcek, nezajištěním bezpečného prostředí pro výkon pečovatelské služby (po 2. upozornění sociálním pracovníkem či ředitelem může Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba smlouvu ukončit).
      • Z důvodu neplnění svých závazků vyplývajících ze smlouvy. (nezaplatíte-li úhradu faktury za pečovatelskou službu ani po 2. upomínce, může Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba smlouvu ukončit).
      • Klient neodebere po dobu 2 měsíců po sobě jdoucích žádné úkony pečovatelské služby. Služba automaticky pozbývá platnosti a zaniká (výjimkou je dlouhodobá hospitalizace).

Účinky výpovědi z těchto důvodů nastávají s okamžitou platností. Uživatel je o vypovězení smlouvy informován osobně nebo písemně doporučenou poštou. Výpověď je na základě návrhu sociálního pracovníka předložena ke schválení řediteli Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba.

Při ukončení služby musí vždy dojít k finančnímu vypořádání.

Poskytování pečovatelské služby může být přerušeno. Důvodem může být nevyhovující pracovní prostředí.

  1. CENA SLUŽBY

Cena za služby se řídí podle platného ceníku a aktuálně je stanovena:

V pracovních dnech od pondělí do pátku

135 Kč / 1 hodina

o víkendu, státních svátcích                                

155 Kč / 1 hodina

S výjimkou těchto činností:

Běžný úklid a údržba domácnosti

155 Kč / hodina

Velký nákup

155 Kč / hodina

Praní a žehlení prádla      

90 Kč / 1 kg

Velký úklid

Bude zprostředkováván úklidovou firmou

Pozn.: Pokud se služba poskytuje v rozsahu vyšším, než 80 hodin péče, je cena za službu stanovena ve výši 135 Kč / hodina.

Výše úhrady za poskytování pečovatelské služby je stanovena podle skutečně spotřebovaného času nezbytného k zajištění úkonů péče. O případné změně ceníku informujeme minimálně 30 dní předem, a to písemně.

Výše úhrady za sociální službu a způsob jejího placení

  • Vyúčtování služby - fakturu za uplynulý kalendářní měsíc Vám předložíme zpravidla do 10. pracovního dne následujícího měsíce. Výše úhrady se stanoví podle záznamů v elektronické evidenci pečovatelské služby (v mobilním telefonu) a aktuálního ceníku služby.
  • Částku za poskytnuté služby uhraďte dle splatnosti faktury (do konce měsíce), a to v hotovosti v pokladně Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba osobně nebo prostřednictvím svého zástupce, popřípadě pracovníka Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba. Úhradu můžete provést rovněž převodem na účet Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba, který je uvedený na faktuře. Fakturu lze uhradit i přes platební terminál v kanceláři Centra.
  • Neuhradíte-li fakturu ani po 2. písemné upomínce, jsme oprávněni od uzavřené smlouvy o poskytování pečovatelské služby odstoupit a úhrady dlužné částky se domáhat.
  1. PLÁNOVÁNÍ SLUŽBY

Ze zákona je zpracován a vyhodnocován individuální plán služby a péče. Jeho cílem je zlepšit kvalitu poskytované sociální služby a co nejvíce ji přizpůsobit Vašim potřebám. Dává Vám jistotu, že služba bude probíhat podle Vašich požadavků a pomůže Vám žít bezpečně a co nejdéle doma. Pečovatelky budete mít k dispozici v rozsahu a v čase, který byl s Vámi domluven.

První individuální plán sestavíte při zavedení služby se sociálním pracovníkem. Individuální plán se vyhodnocuje a aktualizuje dle potřeby, zpravidla však 1x ročně.

Službu poskytujeme každý den od 7:00-15:30 hodin. Úpravy a změny časového plánu je možné domluvit s pracovníky služby nebo přímo se sociálním pracovníkem – koordinátorem služby.

Služby v domluveném časovém plánu garantujeme. Případné změny jsou možné max. + - 15 minut.   Výjimkou mohou být krizové situace (např. chřipková epidemie, kolaps). V takovém případě s Vámi domluvíme zástup nebo náhradní termín. 

Požadavky na mimořádné služby doporučujeme nahlásit dostatečně dlouhou dobu předem (nejpozději do pátku do 9 hodin), kdy připravujeme rozpis služeb na následující týden.  

V případě, že pro některý den poskytnutí služby nepožadujete, musíte nám tuto skutečnost oznámit nejpozději jeden den předem.

 

 

  1. DOKUMENTACE O SLUŽBĚ

Při zahájení služby Vám založíme osobní složku. Obsahuje Vaši žádost a individuální plán služby a péče a dokumentaci o průběhu služby.

Vaši složku máme uzamčenou v kartotéce kanceláře Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba, přístup do ní mají pouze pověření pracovníci.  

Pro elektronické zpracování dokumentace máme počítače zabezpečené heslem. K administraci využíváme program pro vedení pečovatelské služby. Pracovníci pečovatelské služby evidují poskytnutou péči pomocí mobilního telefonu.

O uživatelích vedeme jen informace, které nutně potřebujeme k poskytování pečovatelské služby. Osobní údaje uvádějte pravdivě, případné změny nám nahlaste.

Do své dokumentace můžete kdykoliv nahlédnout.

Deníky služby

V "Deníku služby“ vedou pracovníci průběžně záznamy o průběhu služby.  V Deníku jsou uvedeny kontakty na Vás, na naše pracovníky, na Vaše ošetřující lékaře, na rodinu a další blízké osoby. V deníku zapisujeme datum, začátek služby, konec služby a podpis pracovníka, případně i poskytnuté úkony.  Dále jsou v deníku vzkazy pro střídajícího pracovníka, pro rodinu a další pečující osoby, informace o předání faktury a převzetí hotovosti atp. Nejméně jednou za měsíc stvrzujete svým podpisem správnost záznamů.

  1. PODÁVÁNÍ A ŘEŠENÍ STÍŽNOSTÍ

Nebudete-li se službou Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba spokojeni, máte právo si stěžovat. Vaše připomínky uvítáme. Budeme díky tomu moci poskytovanou službu ještě více zkvalitnit. K podávání a řešení stížností má Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba zpracovaná podrobná pravidla a formulář. Stížnost lze podat:

Telefonicky (pracovník Domova Vraný, p.s.s.-Pečovatelská služba stížnost zpracuje)

-        písemně dopisem na adresu: Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba, Zámek 1, 27373 Vraný

-        e-mailem na domov-vrany@seznam.cz

-        osobně kterémukoliv pracovníku Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba.

-        stěžovat si lze i anonymně - u objektu Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba je poštovní schránka.

Stížnost vyřídíme co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů. Uvede-li klient kontakt, bude vyrozuměn písemně. Odpověď na anonymní stížnost bude vyvěšena na nástěnce v administrativní části Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba. Nebude-li klient s odpovědí spokojen, lze si stěžovat k Sociálnímu odboru, Krajskému úřadu Středočeského kraje kraje, Ministerstvu práce a sociálních věcí ČR, ombudsmanovi a dalším institucím, kontakty jsou v Domově Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba k dispozici.     

  1. PERSONÁLNÍ ZAJIŠTĚNÍ SLUŽBY

Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba odpovídá za personální zajištění služby v souladu se zákonem o sociálních službách. Přijímá do služby pracovníky s odpovídající kvalifikací, zdravotně i morálně způsobilé.

S pracovníky, kteří u Vás budou zajišťovat službu, Vás osobně seznámíme. Očekáváme, že budete zadávat pracovníkům jen takové úkoly, které nejsou v rozporu se zákony.  Garantujeme Vám, že budete mít službu zajištěnou podle dohodnutého individuálního plánu péče. Ne vždy jsme schopni vyhovět Vašim požadavkům na zajištění služby konkrétním pracovníkem (záleží na aktuálních personálních možnostech Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba).

  1. PROSTŘEDÍ A PODMÍNKY PRO POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

     Jako zaměstnavatel máme povinnost zajistit bezpečnost a ochranu zdraví našich zaměstnanců. Očekáváme, že s námi budete spolupracovat na vytvoření bezpečného prostředí pro výkon služby, opatříte si vhodné pomůcky, bezpečné domácí spotřebiče a zabezpečíte své domácí mazlíčky.  Pokud ve Vaší domácnosti zjistíme nevhodné prostředí a podmínky, které by mohly ohrozit naše pracovníky, budeme s Vámi jednat o nápravě nejprve ústně. Při nedodržení domluvených opatření Vás upozorníme písemně.  Můžeme odmítnout službu, pokud bude Váš byt znečištěn odpadky, výkaly, zamořený hlodavci, hmyzem nebo bude jinak hygienicky závadný. Posouzení, zda je prostředí pro výkon služby bezpečné, provádí koordinátor služby nebo ředitelka, kteří mají možnost konzultovat aktuální situaci s technikem bezpečnosti práce. Jsme připraveni Vám s nápravou pomoci. Pokud nebude sjednána náprava v dohodnuté lhůtě, může být poskytování služby u Vás přerušeno, případně i ukončeno. 

Jako uživatel pečovatelské služby máte tyto povinnosti:

  • Zajistit bezpečné a důstojné prostředí a podmínky pro poskytování služby (zajištění potřebných pomůcek, v případě péče o nepohyblivého klienta zajištění zvýšeného lůžka přístupného ze 3 stran, odstranění nábytku a předmětů bránícím bezpečné manipulaci s klientem, zajištění bezpečného prostoru pro manipulaci při koupeli).
  • Na upozornění odstranit závady v domácnosti, které ohrožují zdraví Vaše i našich pracovníků (nebezpečné elektrospotřebiče, vadná zásuvka).
  • Informovat pečovatelskou službu o změnách, které ovlivňují poskytování služby (změna bydliště, telefonu, kontaktní osoby).
  • Oznámit pečovatelské službě výskyt nebo možnost výskytu infekční nemoci v domácnosti (či osob blízkých): např. žloutenka, svrab, MRSA, infekční průjmové onemocnění, Covid 19 aj..
  1. ŘEŠENÍ NOUZOVÝCH A HAVARIJNÍCH SITUACÍ

Pracovníci Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba jsou proškoleni v pravidlech BOZP, PO a poskytování první pomoci. V případě nouzových a havarijních situací (zhoršení zdravotního stavu, náhlá nevolnost pracovníka či klienta, pády, atd.) má Pečovatelská služba zpracovaná preventivní opatření a postupy řešení. Klíčový pracovník s Vámi vytipuje možné rizikové situace a domluví konkrétní preventivní opatření a postupy řešení.

  1. HODNOCENÍ SLUŽBY

Jednou ročně je pečovatelská služba hodnocena pomocí Hodnotícího dotazníku. Uvítáme, vyplníte-li dotazník Vaše náměty a připomínky poslouží k dalšímu zlepšení či rozšíření služby.

  1. ZÁVĚR