Sociální služba je registrována u Krajského úřadu Středočeského kraje kraje pod číslem 5168185
Platnost od 1.1.2026
1. ÚVODEM
Tato pravidla upravují způsob poskytování pečovatelské služby v Domově Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba.. Vychází ze zákona o sociálních službách a Standardů kvality.
Domov Vraný, p.s.s. je příspěvková organizace, zřízena Středočeským krajem k poskytování sociálních služeb.
Posláním Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba (dále jen Pečovatelská služba) je poskytovat odborné sociální služby lidem, kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci z důvodu zdravotního postižení, věku, lidem pečujícím o takovou osobu, případně lidem, kteří se ocitli v dluhové pasti a nedokážou ji sami řešit.
Cílem je, aby se uživatelé s pomocí Pečovatelské služby mohli v co největší míře zapojit do života společnosti, využívat veřejné služby a důstojně žít.
Posláním pečovatelské služby je zajistit uživatelům v dohodnutém rozsahu pravidelné předem sjednané úkony osobní péče a podporovat je v soběstačnosti.
4. CÍLE SLUŽBY
Cílem služby je zajistit a zachovat stávající kvalitu života uživatelů v jejich přirozeném prostředí a maximálně oddálit nástup do zařízení pobytového typu.
Cílem služeb pečovatelské služby dále je, aby uživatelé:
Pečovatelská služba je poskytována osobám, které se ocitly v nepříznivé sociální situaci z důvodu věku či zdravotního postižení, kdy nezvládají péči o vlastní osobu a bez podpory ji nedokážou samy řešit.
6. CÍLOVOU SKUPINOU JSOU
Pečovatelská služba poskytuje službu občanům Středočeského kraje, od 1.1.2026 v přilehlých obcích Domova Vraný, p.s.s., kde není zajištěna pečovatelská služba.
Pečovatelskou službu poskytujeme každý den včetně víkendů a svátků v době od 7:00 do 15:30 hodin.
Podle požadavků a počtu klientů bude Pečovatelská služba rozšířena.
Služba je poskytována jako terénní. Je poskytována v přirozeném prostředí uživatele.
Zájemci nás mohou kontaktovat na adrese: Zámek 1, 27373 Vraný.,
OSOBNĚ V Domově Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba, administrativní část.
pondělí - pátek 8:00 - 14:00 po dohovoru.
Také je možné domluvit návštěvu V MÍSTĚ BYDLIŠTĚ ZÁJEMCE o pečovatelskou službu
ELEKTRONICKY - E MAILEM: domov-vrany@seznam.cz
TELEFONICKY - NA TELEFONNÍCH ČÍSLECH:
602601952 - mobil, sociální pracovník
Jednání se musí zúčastnit:
Jednání se mohou zúčastnit:
Jednání se nesmí účastnit:
osoby cizí nebo osoby, které by jednání narušovaly
Nejprve zjišťujeme jeho přání, očekávání, požadavky, osobní cíle, představu o četnosti a času služby.
Seznámíme klienta s posláním a cíli Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelské služby a poskytované služby, její kapacitou, možnostmi pomoci a dalšími základními informacemi.
Má-li problémy s porozuměním, zajistíme tlumočníka znakového jazyka, použijeme obrázkové materiály, text pravidel se zvětšeným písmem.
Na prostudování pravidel pro poskytování služby poskytneme dostatek času. Ve spolupráci s klientem sepíšeme „Žádost o poskytování služby“, která je podkladem pro vyhotovení písemné smlouvy.
Kdy můžeme službu odmítnout:
Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelské služba může odmítnout zájemce o služby když:
Pečovatelská služba je poskytována v souladu se Zákonem o sociálních službách (§ 40). Základní činnosti pečovatelské služby jsou:
Při jednání o službě Vás s jednotlivými činnostmi podrobně seznámí sociální pracovník provádějící sociální šetření. Součástí materiálů, které od nás obdržíte je i podrobný popis výše uvedených činností.
Pracovníci Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelské služby jsou proškoleni v dodržování základních lidských práv uživatelů sociálních služeb. Jsou povinni dodržovat Etický kodex pracovníků v sociálních službách a Závazek mlčenlivosti o všech skutečnostech, které se v souvislosti s poskytováním služby o Vás dozvěděli.
Zvýšenou pozornost věnují pracovníci těmto Vašim právům:
Pracovníci Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelské služby s Vámi budou jednat s náležitou úctou, respektem a na základě rovného postavení a totéž očekávají od Vás. Zájemci jsou do služby přijímáni na základě uvolnění kapacity. Žádný zájemce nesmí být upřednostňován (např. rodinný příslušník, dárce apod.). Pracovníci zásadně nezasahují do rodinných záležitostí a sporů, zachovávají neutrální přístup. Pokud se budou představy o poskytované službě mezi Vámi a Vaší rodinou rozcházet, respektujeme Vaše rozhodnutí.
Pro ochranu práv uživatelů máme zpracovaná podrobná pravidla a metodiky, jimiž se naši pracovníci řídí.
O poskytování služby s Vámi uzavřeme písemnou smlouvu. Její obsah se řídí zákonem o sociálních službách. Před uzavřením smlouvy Vás sociální pracovník podrobně seznámí s jejími konkrétními ustanoveními. Smlouvu uzavírá za Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba ředitel a Vy osobně nebo Váš zákonný zástupce či opatrovník. Uzavřením smlouvy se stáváte uživatelem služby se všemi právy a povinnostmi. Smlouva se sjednává na dobu určitou či neurčitou. Změna se provádí dodatkem.
Smlouva o poskytování pečovatelské služby může být ukončena:
Účinky výpovědi z těchto důvodů nastávají s okamžitou platností. Uživatel je o vypovězení smlouvy informován osobně nebo písemně doporučenou poštou. Výpověď je na základě návrhu sociálního pracovníka předložena ke schválení řediteli Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba.
Při ukončení služby musí vždy dojít k finančnímu vypořádání.
Poskytování pečovatelské služby může být přerušeno. Důvodem může být nevyhovující pracovní prostředí.
Cena za služby se řídí podle platného ceníku a aktuálně je stanovena:
|
V pracovních dnech od pondělí do pátku |
135 Kč / 1 hodina |
|
o víkendu, státních svátcích |
155 Kč / 1 hodina |
|
S výjimkou těchto činností: |
|
|
Běžný úklid a údržba domácnosti |
155 Kč / hodina |
|
Velký nákup |
155 Kč / hodina |
|
Praní a žehlení prádla |
90 Kč / 1 kg |
|
Velký úklid |
Bude zprostředkováván úklidovou firmou |
Pozn.: Pokud se služba poskytuje v rozsahu vyšším, než 80 hodin péče, je cena za službu stanovena ve výši 135 Kč / hodina.
Výše úhrady za poskytování pečovatelské služby je stanovena podle skutečně spotřebovaného času nezbytného k zajištění úkonů péče. O případné změně ceníku informujeme minimálně 30 dní předem, a to písemně.
Výše úhrady za sociální službu a způsob jejího placení
Ze zákona je zpracován a vyhodnocován individuální plán služby a péče. Jeho cílem je zlepšit kvalitu poskytované sociální služby a co nejvíce ji přizpůsobit Vašim potřebám. Dává Vám jistotu, že služba bude probíhat podle Vašich požadavků a pomůže Vám žít bezpečně a co nejdéle doma. Pečovatelky budete mít k dispozici v rozsahu a v čase, který byl s Vámi domluven.
První individuální plán sestavíte při zavedení služby se sociálním pracovníkem. Individuální plán se vyhodnocuje a aktualizuje dle potřeby, zpravidla však 1x ročně.
Službu poskytujeme každý den od 7:00-15:30 hodin. Úpravy a změny časového plánu je možné domluvit s pracovníky služby nebo přímo se sociálním pracovníkem – koordinátorem služby.
Služby v domluveném časovém plánu garantujeme. Případné změny jsou možné max. + - 15 minut. Výjimkou mohou být krizové situace (např. chřipková epidemie, kolaps). V takovém případě s Vámi domluvíme zástup nebo náhradní termín.
Požadavky na mimořádné služby doporučujeme nahlásit dostatečně dlouhou dobu předem (nejpozději do pátku do 9 hodin), kdy připravujeme rozpis služeb na následující týden.
V případě, že pro některý den poskytnutí služby nepožadujete, musíte nám tuto skutečnost oznámit nejpozději jeden den předem.
Při zahájení služby Vám založíme osobní složku. Obsahuje Vaši žádost a individuální plán služby a péče a dokumentaci o průběhu služby.
Vaši složku máme uzamčenou v kartotéce kanceláře Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba, přístup do ní mají pouze pověření pracovníci.
Pro elektronické zpracování dokumentace máme počítače zabezpečené heslem. K administraci využíváme program pro vedení pečovatelské služby. Pracovníci pečovatelské služby evidují poskytnutou péči pomocí mobilního telefonu.
O uživatelích vedeme jen informace, které nutně potřebujeme k poskytování pečovatelské služby. Osobní údaje uvádějte pravdivě, případné změny nám nahlaste.
Do své dokumentace můžete kdykoliv nahlédnout.
Deníky služby
V "Deníku služby“ vedou pracovníci průběžně záznamy o průběhu služby. V Deníku jsou uvedeny kontakty na Vás, na naše pracovníky, na Vaše ošetřující lékaře, na rodinu a další blízké osoby. V deníku zapisujeme datum, začátek služby, konec služby a podpis pracovníka, případně i poskytnuté úkony. Dále jsou v deníku vzkazy pro střídajícího pracovníka, pro rodinu a další pečující osoby, informace o předání faktury a převzetí hotovosti atp. Nejméně jednou za měsíc stvrzujete svým podpisem správnost záznamů.
Nebudete-li se službou Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba spokojeni, máte právo si stěžovat. Vaše připomínky uvítáme. Budeme díky tomu moci poskytovanou službu ještě více zkvalitnit. K podávání a řešení stížností má Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba zpracovaná podrobná pravidla a formulář. Stížnost lze podat:
Telefonicky (pracovník Domova Vraný, p.s.s.-Pečovatelská služba stížnost zpracuje)
- písemně dopisem na adresu: Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba, Zámek 1, 27373 Vraný
- e-mailem na domov-vrany@seznam.cz
- osobně kterémukoliv pracovníku Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba.
- stěžovat si lze i anonymně - u objektu Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba je poštovní schránka.
Stížnost vyřídíme co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů. Uvede-li klient kontakt, bude vyrozuměn písemně. Odpověď na anonymní stížnost bude vyvěšena na nástěnce v administrativní části Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba. Nebude-li klient s odpovědí spokojen, lze si stěžovat k Sociálnímu odboru, Krajskému úřadu Středočeského kraje kraje, Ministerstvu práce a sociálních věcí ČR, ombudsmanovi a dalším institucím, kontakty jsou v Domově Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba k dispozici.
Domov Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba odpovídá za personální zajištění služby v souladu se zákonem o sociálních službách. Přijímá do služby pracovníky s odpovídající kvalifikací, zdravotně i morálně způsobilé.
S pracovníky, kteří u Vás budou zajišťovat službu, Vás osobně seznámíme. Očekáváme, že budete zadávat pracovníkům jen takové úkoly, které nejsou v rozporu se zákony. Garantujeme Vám, že budete mít službu zajištěnou podle dohodnutého individuálního plánu péče. Ne vždy jsme schopni vyhovět Vašim požadavkům na zajištění služby konkrétním pracovníkem (záleží na aktuálních personálních možnostech Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba).
Jako zaměstnavatel máme povinnost zajistit bezpečnost a ochranu zdraví našich zaměstnanců. Očekáváme, že s námi budete spolupracovat na vytvoření bezpečného prostředí pro výkon služby, opatříte si vhodné pomůcky, bezpečné domácí spotřebiče a zabezpečíte své domácí mazlíčky. Pokud ve Vaší domácnosti zjistíme nevhodné prostředí a podmínky, které by mohly ohrozit naše pracovníky, budeme s Vámi jednat o nápravě nejprve ústně. Při nedodržení domluvených opatření Vás upozorníme písemně. Můžeme odmítnout službu, pokud bude Váš byt znečištěn odpadky, výkaly, zamořený hlodavci, hmyzem nebo bude jinak hygienicky závadný. Posouzení, zda je prostředí pro výkon služby bezpečné, provádí koordinátor služby nebo ředitelka, kteří mají možnost konzultovat aktuální situaci s technikem bezpečnosti práce. Jsme připraveni Vám s nápravou pomoci. Pokud nebude sjednána náprava v dohodnuté lhůtě, může být poskytování služby u Vás přerušeno, případně i ukončeno.
Jako uživatel pečovatelské služby máte tyto povinnosti:
Pracovníci Domova Vraný, p.s.s. – Pečovatelská služba jsou proškoleni v pravidlech BOZP, PO a poskytování první pomoci. V případě nouzových a havarijních situací (zhoršení zdravotního stavu, náhlá nevolnost pracovníka či klienta, pády, atd.) má Pečovatelská služba zpracovaná preventivní opatření a postupy řešení. Klíčový pracovník s Vámi vytipuje možné rizikové situace a domluví konkrétní preventivní opatření a postupy řešení.
Jednou ročně je pečovatelská služba hodnocena pomocí Hodnotícího dotazníku. Uvítáme, vyplníte-li dotazník Vaše náměty a připomínky poslouží k dalšímu zlepšení či rozšíření služby.